117134.jpg

Taas näitä ammattikuvaajan tuotoksia...

Ihana päivä! Tai oikeastaan harvemmin on varsinkin näin kesällä huonoja päiviä, paitsi se viimeviikon raivaripäivä. Töistä tuli lähdettyä jo kolmelta. Kotiin päästyäni jaksoin kävellä yli tunnin lenkin Pinnin kanssa. Musta pulppuili jotain outoa energiaa kun välillä piti ihan pistää juoksuksi, vaikka en mikään juoksijatyyppi olekaan. Tänään ei ole tuntunut liian kuumalta; on jaksanutkin jotain. Tämmöinen lämpö on mulle juuri sopivaa ja tuulikin hyväilee mukavasti. Kotikaan ei ole ihan sauna.

Asiasta viidenteen, tai eipä tässä mitään asiaa ole ollutkaan... Mutta ruokavaliosta. Siis omasta, ei Pinnin taikka Leevin (pahoittelen vaan tätä ohi aiheiden menemistä). No juu, siis olen ollut vege noin 14 vuotta. Kolme-neljä vuotta sitten aloin tosin syömään kalaa ja rapuja. Ongelma on ollut lähinnä tämä monipuolisen ruokavalion saavuttaminen. Ruokavalioni on enimmäkseen lähes pelkästään hiilihydraattipitoista ja sillä ei lihomaan pääse, ellei ala mättää mitä sattuu suuhunsa. Kuitenkin olen aina yrittänyt perustaa niille terveellisille vaihtoehdoille kuten ruisleivälle. Mutta lähes ainoana ravinnon lähteenä se ei tietenkään ole kovin hyvä. Olen laiska ruuanlaittaja enkä ole pahemmin jaksanut panostaa siihen, että mistä saa mitäkin. Kalaakaan en usein kotiin osta, mutta vaikka kylässä sitä voi syödä. No nyt muistin taas tofun! Miten se pääseekin aina välillä unohtumaan? Ja olen todennut että se on todella hyvää ihan ruisleivän päällä, vaikka pippuria päälle ja lisäksi jotain rehuja jos on. (Näin puhuu vanha kokenut kasvissyöjä...) Mutta, mutta, tofuhan on myös mitä mainioin proteiinin lähde. Luultavasti kaikki mun väsymykset, vatsan sekoilut ja hiusten lähdöt johtuu vain ja ainoastaan tästä mun tähän asti yksipuolisesta ruokavaliosta. Ainakin nyt olen jo nelisen päivää tuntenut olevani suht energinen, kun olen joka päivä syönyt tofua, vai johtuuko se vain tästä Irlannin reissun intoilusta? No mutta ainakin tofu ja Irlannin reissu saa mut energiseksi jopa keskikesällä helteissä. :) Vaikka syysihminen olenkin.

Että näin. Leevi on ainakin vähän tainnoksissa lämmöstä eikä Pinnikään ole käynyt mitään vaatimassa kunnon päivälenkin ja luun syönnin jälkeen. Ihana kesä! Tohkeilua! :)